Een kijkje in de werkdag van Jetty

Jetty is werkzaam bij Century in Assen op de afdeling verhuur. Jetty kwam in 2013 in dienst als Hiker en na een klein uitstapje in 2015 is ze inmiddels alweer 7 jaar in dienst bij Century. De verhuurafdeling groeit hard en daarom zijn er op dit moment organisatorische wijzigingen op de verhuur gaande, waarbij alle collega’s zich naast de dagelijkse verhuurtaken ook wat meer specifieke taken krijgen. Een mooie ontwikkeling! Daarnaast heeft Jetty fotografie als hobby en bespeelt een muziekinstrument bij een vereniging waar ze ook nog eens bestuurslid is!  

Meestal begin ik de dag met …
Bij verhuur starten wij de dag met het bij elkaar halen van alle sleutels. Ook zijn er altijd wel auto’s die in de avond worden ingeleverd en moet de nachtkluis altijd gecontroleerd worden. We pakken de sleutels van de auto’s die hier staan, zoeken de contracten van de auto’s die gereden hebben en leggen alles bij elkaar klaar. Hiermee kunnen we het werk voor de collega’s in de buitendienst voorbereiden zodat zij de auto’s weer klaar kunnen maken. Denk hierbij aan het schoonmaken en waar nodig aftanken van de auto’s. Ondertussen starten we de computer op en beginnen we met het behandelen van de binnengekomen mails. Daarna is het zien wat er allemaal aankomt.

Een van mijn favoriete momenten van de dag is …
Voor mij zijn het de momentjes die we hebben tussendoor. Een vaste klant die binnenkomt en hoi roept en even zwaait of gewoon een leuk gesprek met een klant. Maar ook zelf af en toe eens de deur uit om een auto af te leveren of op te halen, heerlijk! Dat zijn echt de leuke momenten van een dag. Want uit elk dag is wel een leuk moment te halen!

Belangrijkste dagelijkse werkzaamheden
De belangrijkste is het zorgen dat de auto’s verhuurt worden. Samen met mijn collega’s zorgen we ervoor dat de telefoontjes die binnen komen worden beantwoord, net als de binnengekomen mails. Sommige auto’s moeten op locatie, bijvoorbeeld bij bedrijven, worden afgeleverd. Die contracten maken we klaar en we vragen de collega’s van de buitendienst deze af te leveren. Natuurlijk gaan we zo nu en dan ook zelf eens mee, even naar buiten ;). De auto’s die worden gereserveerd moeten natuurlijk aanwezig zijn voor de klant. Ook zorgen we ervoor dat de gemaakte afspraken goed op papier staan.

Waar blink jij in uit?
Altijd een lastige vraag om te beantwoorden. Het is regelmatig druk en hectisch op de afdeling en ik denk dat ik dan best goed het overzicht kan bewaren en waar mogelijk de structuur weer kan aanbrengen. Sowieso vind ik het prettig om aantekeningen en notities op eenzelfde gestructureerde manier vast te leggen. Ik noteer altijd alles op dezelfde manier waardoor de gemaakte afspraken terug te vinden zijn. Zowel voor mezelf, als mijn collega’s.