­

 

 

 

 

 

Volkswagen ID. Buzz uitgeroepen tot Top Minivan in 2025 J.D. Power APEAL-onderzoek


Volkswagen heeft in het 2025 J.D. Power U.S. Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) onderzoek voor de volledig elektrische ID. Buzz de hoogste score behaald in de ‘Minivan’ categorie. In het onderzoek scoorde de ID. Buzz met name hoog dankzij zijn aandrijflijn en design. Dankzij deze topscore behaalde Volkswagen tevens zijn hoogste merkbeoordeling sinds het onderzoek in 2020 werd herzien.
Het J.D. Power APEAL-onderzoek meet de emotionele binding en het belevingsniveau van eigenaren op tien criteria. In de 2025-editie van het onderzoek verwerkte J.D. Power de reacties van meer dan 84.000 eigenaren van nieuwe auto’s uit het modeljaar 2025.
Topscore in zijn categorie
Met een APEAL Index-notering van 882 scoorde de ID. Buzz in zijn ‘Minivan’ categorie aanzienlijk hoger dan het segmentgemiddelde. Speciale waardering was er voor zijn trendy exterieurstyling, soepele en krachtige elektrische aandrijflijn en het gebruiksvriendelijke interieur. Tevens behaalde de ID. Buzz de hoogste Powertrain Index-score in de ‘Mass Market’ categorie. 
Bij de volumemerken eindigde Volkswagen in het onderzoek op de zesde plaats met een merkscore van 845 - vijf punten boven het segmentgemiddelde - en verbeterde zich op belangrijke gebieden, waaronder op brandstofverbruik (+36 punten) en infotainment (+9 punten). 
J.D. Power Automotive Division President Doug Betts overhandigde de prijs voor de ID. Buzz eerder deze week aan Volkswagen op het hoofdkantoor in Washington, D.C..
Focus op klanttevredenheid
“De ID. Buzz verbindt het erfgoed van het merk Volkswagen met de innovatie van elektrische mobiliteit, en klanten reageren daar duidelijk op”, aldus Kjell Gruner, President en CEO van Volkswagen Group of America. “Deze erkenning is een signaal dat emotioneel design, doordachte technologie en elektrische prestaties kunnen samenkomen op een manier die echt aansluit bij moderne automobilisten.”

Stefan Mecha, CEO van Volkswagen Bedrijfswagens, voegt daaraan toe: “De focus van deze onderscheiding ligt op klanttevredenheid. Voor ons is dat de essentiële factor voor het succes van ons merk. Daarom zijn we erg blij dat de ID. Buzz direct na zijn marktintroductie in Noord-Amerika in zijn categorie won en dat Volkswagen zijn plaats onder de volumemerken overall wist te consolideren.”
De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Eventueel genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.