id.2allheader

ID. 2all concept: een elektrische Volkswagen in de compacte klasse

  • Studiemodel toont nieuwe Volkswagen-design; productiemodel volgt in 2025
  • Stylingdetails hinten naar de allereerste Golf
  • Actieradius van maximaal 450 km*
  • Productieversie op MEB Entry-platform met de ruimte van een Golf

Met de ID. 2all concept geeft Volkswagen een realistisch voorproefje van een nieuwe elektrisch aangedreven compacte auto die in 2025 op de markt komt. Deze elektrische Volkswagen is net zo ruim als een Golf, heeft een actieradius van maximaal 450 kilometer* en staat bol van de hightech. Daarbij laat het studiemodel zien welke designrichting Volkswagen in slaat.

De ID. 2all concept blikt vooruit op de looks van de toekomstige compacte elektrische Volkswagen. Daarbij is er een hoofdrol voor de C-stijl: de ID. 2all laat een nieuwe interpretatie van dit klassieke stijlelement van de eerste Golf zien. Samen met strakke lijnen en krachtige proporties komt het studiemodel vriendelijk, dynamisch én tijdloos voor de dag. Typisch Volkswagen.

Alle ruimte, ook voor bedieningsgemak

Ondanks compacte buitenafmetingen (LxBxH: 4,05 x 1,81 x 1,53 meter) heeft de ID. 2all een ruime wielbasis van 2,60 meter. Dat vertaalt zich in een interieur dat net zo ruim is als dat van een Golf. Ook de riante bagageruimte (490-1.330 liter) vind je normaal gesproken alleen in auto’s in een hoger segment. Voor maximaal gebruiksgemak is de leuning van de passagiersstoel neerklapbaar en is de achterbank in twee delen (40/60) neer te klappen. Indien nodig is een laadlengte van 2,20 meter beschikbaar.

Het interieur valt op door de strakke vormgeving en hoogwaardige uitstraling. Blikvangers zijn de Digital Cockpit (27,7 cm), het head-up display en het grote (32,7 cm) aanraakscherm. Dankzij de slimme opzet van het infotainmentsysteem zijn alle functies van het studiemodel eenvoudig te bedienen. Voor het geluidsvolume is er een aparte knop en voor de instellingen van het klimaatsysteem is er een afzonderlijk bedieningscluster met knoppen. 

Comfort van hoog niveau

De ID. 2all concept mag dan compact zijn, het comfortniveau is hoog. Zo beschikt hij over elektrisch verstelbare stoelen met massagefunctie en een groot glazen panoramadak. Uiteraard zijn in het interieur vele USB-C- en 12V-aansluitingen te vinden.

Nieuw platform

De productieversie van de ID. 2all concept maakt gebruik van het MEB Entry-platform. Daarmee is het de eerste elektrische Volkswagen met voorwielaandrijving. Hij heeft een elektromotor met een vermogen van 166 kW/226 pk en een verwachte actieradius van maximaal 450 kilometer*. Het opladen van het accupakket van 10% tot 80% vergt circa 20 minuten. De ID. 2all concept accelereert in minder dan 7 seconden van 0-100 km/u, de topsnelheid bedraagt 160 km/u.

Hightech

Het MEB-platform voorziet in tal van hightech mogelijkheden. Dat betekent onder meer dat de productieversie van de ID. 2all concept verkrijgbaar zal zijn met geavanceerde features als Travel Assist - waarmee semiautonoom rijden onder handbereik komt -, IQ.LIGHT inclusief Matrix LED-koplampen en 3D LED-achterlichten plus de EV-routeplanner.

Tussen nu en 2026: tien nieuwe elektrische Volkswagens

De ID. 2all concept is één van de tien nieuwe elektrische modellen die Volkswagen tot en met 2026 op de markt brengt. Alleen dit jaar al maken de vernieuwde ID.3 en ID.7 limousine hun opwachting, gevolgd door de ID. Buzz met lange wielbasis. In 2026 staat een compacte SUV op de planning. Bovendien werkt Volkswagen aan een elektrisch aangedreven model dat minder dan € 20.000 gaat kosten.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Genoemde prijzen betreffen consumentenadviesprijzen. Het staat dealers en servicepartners vrij eigen verkoopprijzen en kortingen te hanteren. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.

* Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag.