Een kijkje in de werkdag van Toine Klaas

Over Toine Klaas

Toine Klaas heeft zo’n 5,5 jaar gewerkt bij Van der Valk Hotel Groningen – Westerbroek, voor hij in november 2021 als Online Sales Medewerker bij Century Autogroep begon. Een leuke uitdaging gezien het feit dat deze functie bij z’n indiensttreding nog niet bestond binnen Century Autogroep. “Als Online Sales Medewerker zorg ik ervoor dat klanten bij een online aanvraag voor een auto op de juiste manier verder worden geholpen.” We vertellen hieronder meer over de inhoud van de functie. Waar hij blij van wordt: Een dagje motorrijden.

Meestal begin ik de dag met…

Mijn wekker gaat dagelijks om 07:15 uur. Ik begin mijn dag dan altijd met een kopje koffie. Daarna bereid ik mijn lunch voor en stap ik onder de douche. Om 08:30 uur stap ik in de auto naar mijn werkplek aan de Bornholmstraat in Groningen. Eenmaal op mijn werkplek pak ik wederom een bakje koffie en werk ik mijn mail bij. Aansluitend start ik met het behandelen van de eerste online aanvragen.

 

Een van mijn favoriete momenten van de dag is…

Het geeft mij voldoening als ik van een Verkoopadviseur hoor dat een klant, waarmee ik het eerste contactmoment heb gehad, het volledige aankoopproces als prettig heeft ervaren en tot een aankoop is overgegaan. 

 

Momenten van (ont)spanning

In mijn pauze probeer ik altijd een rondje te lopen over de Century Campus. Dit is voor mij een goed moment om even mijn hoofd te legen.

 

Belangrijkste dagelijkse werkzaamheden

Als Online Sales Medewerker ontvang ik alle aanvragen die worden gedaan op zowel onze eigen website als de websites van de merken Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens. Deze online aanvragen ontvang en verwerk ik allemaal in één systeem, genaamd Syntec. Dit kan een eenvoudige informatieaanvraag zijn, maar ook een aanvraag voor een proefrit of een offerte. Denk hierbij aan aanvragen voor bijvoorbeeld koop, Zakelijke Lease of Private Lease. Als een aanvraag binnenkomt zorg ik ervoor dat ik zo snel mogelijk contact opneem met de klant om de wensen van de klant in kaart te brengen. Tijdens dit gesprek zoek ik met de klant naar een passend vervolg op zijn of haar aanvraag. Zo breng ik bijvoorbeeld de klant met een Private Lease aanvraag in contact met een Verkoopadviseur van het betreffende merk. Of ik plan met de klant, die een aanvraag voor een proefrit heeft gedaan, een afspraak in bij één van onze Sales vestigingen. Hierbij zorg ik ervoor dat er altijd een Verkoopadviseur beschikbaar is om de klant ter plekke verder te helpen. Op deze manier zorg ik ervoor dat elke aanvraag een passend vervolg krijgt en de klant op de juiste manier verder geholpen wordt.

 

Waar blink jij in uit?

De wensen van de klant weet ik goed in kaart te brengen naar aanleiding van het eerste contactmoment. Daardoor kan ik een gedegen advies geven aan de klant en kan ik de Verkoopadviseur voorzien van de juiste informatie.