Een kijkje in de werkdag van Rieneke Vos

Over Rieneke Vos

Rieneke Vos is Service Adviseur bij Century Autogroep in Assen en is nu bijna twee jaar werkzaam bij het bedrijf. Daarvoor heeft zij zo’n 20 jaar gewerkt in een schoenenzaak, waar zij meerdere functies heeft bekleed. Waar zij blij van wordt: "Klantcontact vind ik het allerleukste dat er is. Iedere klant is anders en stapt met een ander probleem binnen. Het is daardoor van belang om maatwerk te leveren en dat maakt het werk erg afwisselend en uitdagend."

Meestal begin ik de dag met …

Mijn wekker gaat iedere ochtend om 06:20 uur. Ik stap dan meteen onder de douche en maak daarna de kinderen wakker. Na een ontbijtje met de kinderen breng ik ze naar de opvang en rijd ik naar werk. Mijn werkdag start om 07:30 uur. Als ik op het werk aankom dan start ik m’n pc op en staan de eerste klanten al aan de balie. Met deze klanten heb ik vaak zelf de werkplaatsafspraak gemaakt, waardoor ik ze ook snel op weg kan helpen.


Een van mijn favoriete momenten van de dag is …

Ik vind het erg leuk om bepaalde gespreksstof met klanten te onthouden, zodat je een bepaalde band met klanten krijgt. Het geeft me daardoor een vorm van voldoening dat ze een vertrouwd gevoel bij me hebben.


Momenten van (ont)spanning

We hebben niet echt momenten van ontspanning aan de balie, omdat er ieder moment van de dag klanten langs kunnen komen. Daarom vind ik het lekker om tijdens de pauze boven te gaan zitten en daar even mijn rustmoment te pakken.


Belangrijkste dagelijkse werkzaamheden

Bij binnenkomst van de klanten check ik - op basis van werkorders - welke werkzaamheden er uitgevoerd moeten worden, bespreek ik de kosten met de klanten, vraag ik of ze vervangend vervoer nodig hebben en help ik ze vervolgens op weg. De werkorders gaan vervolgens naar de werkplaats. Indien nodig vermeld ik eventuele toevoegingen op de werkorders aan de werkplaatschef.

Tussendoor behandel ik meerdere telefoontjes, terugbelnotities en e-mails en help ik andere klanten aan de balie. Ondertussen komen de werkorders weer terug uit de werkplaats met eventuele uitbreidingen die geconstateerd zijn door de monteurs. De afdeling back-office koppelt een prijs aan de uitbreidingen, waarna ik dit terugkoppel aan de klant. Wanneer de klant daarmee akkoord gaat voeren we ook deze uitbreidingen uit, waarna de klanten de auto’s weer aan het einde van de dag kunnen ophalen. Dat is ook het moment om het eindgesprek met de klanten te voeren. Je kunt stellen dat ik de schakel ben tussen de klanten en de werkplaats.


Waar blink jij in uit?

Het hebben van inlevingsvermogen en aandacht voor de klant. Daarnaast ben ik begripvol, waardoor ik me in de meeste situaties goed kan redden.


Hoe is het om in mannenwereld te werken?

Mannen zeggen waar het op staat en dat bevalt me heel goed. Ik presteer goed in deze setting. Je moet wel ‘je mannetje staan’, maar dat gaat me prima af.