Een kijkje in de werkdag van Joey Minke

Over Joey Minke

Joey Minke is inmiddels 13 jaar in dienst bij Century Autogroep. Hij is begonnen als Leerling Plaatwerker bij Schadenet Groningen aan de Narvikweg in Groningen. Deze opleiding heeft hij op zowel niveau 2 als niveau 3 gedaan en duurde in totaal vier jaar. Hierop volgend heeft hij een tweejarige opleiding op niveau 3 gedaan, waarbij hij werd opgeleid tot  Voorbewerker Autospuiterij. Uiteindelijk is hij als Eerste Plaatwerker aan de slag gegaan en deze functie bekleed hij nog steeds. Waar hij blij van wordt: “We hebben een goed en gezellig team, waardoor we in staat zijn om goed samen te werken. Daarnaast vind ik het heel leuk dat iedere klus weer anders is. Deze diversiteit maakt mijn werk uitdagend.”

Meestal begin ik de dag met …

Dagelijks gaat mijn wekker om 05:45 uur. Na een ritje in de auto van zo’n 25 minuten kom ik rond 07:30 uur op mijn werk aan en start ik met een kop koffie. Meestal is één van mijn collega’s van de front-office dan ook al aanwezig. Indien zij er nog niet zijn dan open ik het pand en start ik alvast de systemen op voor de collega’s. Om 08:00 uur start ik met mijn eerste klus.

Een van mijn favoriete momenten van de dag is…

Het moment dat ik, tijdens een late dienst, de auto’s mag afleveren aan de klanten en zie dat zij weer vrolijk vertrekken. Naast mijn werk als Eerste Plaatwerker, draai ik een aantal keren per week late diensten, en zorg ik voor de aflevering van de auto’s aan de klanten. Daarnaast heb ik veel eer van mijn werk op het moment dat ik een schade weer volledig herstel. Of dit nou voor een oudere auto of een hele nieuwe auto is; dit blijft altijd bijzonder om te doen.


Belangrijkste dagelijkse werkzaamheden

Iedere werkdag start ik met het doornemen van de werkorders. Deze werkorders ontvang ik van de werkplaatschef en geven mij een beeld van de uit te voeren werkzaamheden. De eerste klus start ik altijd met het wassen van de auto. Daarna zet ik de auto op de brug en onderzoek ik de auto grondig op schades en eventuele problemen. Ondertussen haal ik de benodigde onderdelen uit het magazijn en leg ik deze klaar voor de klus. Vervolgens demonteer ik alle onderdelen die beschadigd zijn en zorg ervoor dat deze, indien mogelijk, weer hersteld worden. Is de schade niet te herstellen, dan vervang ik het betreffende onderdeel. Hierna spuiten we de herstelde en/of nieuwe onderdelen. Dit is nodig, omdat iedere auto een unieke kleur heeft. Wanneer dit is afgerond monteren we alle onderdelen weer op de auto. In de afrondende fase lezen we de auto uit en maken we de auto nogmaals schoon. Je kunt dus stellen dat ik de auto van A tot Z herstel.

De werkplaatschef meld de auto, na de eindcontrole, gereed en overhandigd de werkorder aan de collega’s van de front-office. Zij nemen contact op met de klant om te vermelden dat de auto opgehaald kan worden. Bij afwezigheid van de werkplaatschef neem ik zijn taken over. Dit doe ik inmiddels al een aantal jaren met veel plezier.

Waar blink jij in uit?

Ik ben een positief ingesteld persoon, waardoor ik altijd plezier heb in mijn werk. Dit probeer ik ook uit te stralen naar mijn collega’s en de klanten.