- Indrukwekkende luchtweerstandswaarde van slechts 0,26 voor e-tron S Sportback prototype
- Nieuw Audi-patent: wielkastranden met luchtdoorstroming
Aerodynamica heeft een grote invloed op de actieradius van auto’s in het algemeen en volledig elektrische auto’s in het bijzonder. Dankzij slimme technologische innovaties beschikt de Audi e-tron S, Audi’s sportieve SUV-coupé, over een opmerkelijk lage luchtweerstandcoëfficiënt van slechts 0,26. Het aerodynamische concept omvat veel slimme detailoplossingen, waaronder een gepatenteerd nieuw systeem voor de wielkastranden.
De elektrisch aangedreven e-tron S-modellen onderstrepen hun kracht optisch door sportieve exterieurdetails. De wielkasten zijn aan beide zijden bijvoorbeeld 23 millimeter breder dan bij de reguliere uitvoeringen. Het opvallende ontwerp is het resultaat van een aerodynamicafilosofie die is gebaseerd op nieuwe technologieën. De aflopende daklijn van de SUV-coupé zorgt voor een verdere verbetering van de luchtweerstand ten opzichte van het zustermodel. De spoilerrand op de achterklep verbetert de luchtstroomrichting achter de auto.